Вихід на міжнародний ринок - чудовий варіант для тих, хто хоче масштабувати свій бізнес. Продаж товарів за кордон відкриває нові перспективи розвитку, однак перед таким кроком необхідно серйозно підготувати свої торгові майданчики. Тільки в такому разі можна очікувати успішного масштабування. У цій статті ми поговоримо про те, які переваги компанії дають продажі за кордон, що можна продавати за кордон і як підготувати свій інтернет-магазин.
Можливості, які відкриваються перед бізнесом при виході на міжнародний ринок
Мета будь-якої компанії - це підвищення продажів і примноження прибутку. Тому такий крок, як вихід на міжнародний ринок, цілком логічний і в багатьох випадках повністю виправданий. Реалізація плану продажів товарів за кордон має певні переваги для бізнесу:
- розширення географії продажів - на країни Європи, Азії, у США тощо;
- вихід на більш платоспроможну аудиторію;
- прив'язка до стабільної іноземної валюти;
- постійне зростання ринку.
Яка продукція потрібна для продажу товарів за кордон? Найбільшим попитом за кордоном користується українська агропродукція, продукти харчування, продукція металургійної галузі, а також продукція легкої промисловості або ж товари з категорії Handmade:
- якісний дизайнерський одяг;
- вироби з українською вишивкою;
- вироби зі шкіри (сумки, взуття, аксесуари);
- дерев'яні меблі та предмети декору;
- вироби з каменю.
Крім товарів, в інші країни можна продавати і свої послуги, насамперед зі сфери Digital. Послуги таких фахівців вигідні міжнародним замовникам, оскільки часто мають цінову перевагу перед закордонними конкурентами.
Складнощі, з якими можна зіткнутися
Незважаючи на істотні переваги виходу на міжнародний ринок, компанія може зіткнутися з низкою складнощів під час підготовки продажу за кордон товарів і послуг:
- для адаптації інтернет-магазину та інших етапів підготовки необхідний додатковий бюджет і чітка стратегія дій;
- високе знання не тільки англійської, а й інших місцевих мов регіону, куди ви хочете продавати товари (польської, французької, італійської тощо);
- організація процесу міжнародної доставки і прорахунок усіх витрат;
- розуміння не тільки місцевої мови, а й менталітету.
Усі ці складнощі можна мінімізувати, поступово і продумано підійшовши до складання стратегії виходу на закордонний ринок. Для підготовки сайту варто звернутися до фахівців, у яких вже є досвід адаптації та просування сайтів за кордоном.
Підготовка до виходу на міжнародний ринок
Ваш майданчик eCommerce і соцмережі мають бути повністю підготовленими для продажу за кордон. Необхідно продумати кожен етап взаємодії з клієнтом, починаючи з привернення уваги цільової аудиторії, і закінчуючи логістикою. Заходячи на ваш сайт, іноземному користувачеві має бути все максимально зрозуміло і знайомо.
Дії, які необхідно зробити, щоб продавати за кордон з України:
- вихід на ринок іншої країни і продаж товарів за кордон вимагає розробки нової стратегії просування, тому необхідно вивчити нішу, зробити аналіз конкурентів, їхній асортимент товарів, акційні пропозиції, попит споживачів. Також варто відстежити, на яких майданчиках найчастіше здійснює покупки ваша ЦА;
- відштовхуючись від отриманих даних під час дослідження ринку, необхідно підібрати відповідний асортимент товарів, який повністю закриє потреби споживачів у цьому регіоні;
- щоб здійснювати продаж товарів за кордон, слід особливу увагу приділити реєстрації на місцевих маркетплейсах. Люди охочіше довіряють уже знайомим майданчикам, віддаючи їм перевагу перед нікому не відомими магазинами;
- покупцеві має бути легко замовити у вас товар, тому якщо ви хочете продавати за кордон з України, слід ретельно спланувати логістику. Необхідно прорахувати всі витрати на доставку, вибрати поштові компанії для співпраці, подумати про механізм повернення та обміну.
- оберіть платіжну систему, яка буде зручна і вам, і вашим клієнтам. Це може бути PayPal або Payoneer, оскільки їм довіряють покупці;
- вивчіть законодавство, щоб розуміти місцеву політику конфіденційності, правила ввезення продуктів, препаратів тощо.
Якщо говорити про підготовку інтернет-магазину для продажу товарів за кордон, то слід звернути увагу на такі моменти:
- підключіть до сайту локалізоване доменне ім'я, це викликає в покупця більше довіри до компанії та дає сигнал про те, що вона має безпосередній зв'язок із місцевим ринком. Це можна зробити одразу на етапі розробки інтернет-магазину;
- якісний переклад інтернет-магазину - покупці хочуть бачити сайт своєю мовою, причому якість перекладу має бути найвищою та з урахуванням місцевих стійких виразів та інших специфік;
- дотримуйтеся правил локалізації - простежте за правильним написанням адрес, місцевої валюти, одиниць виміру тощо;
- використовуйте SEO-просування сайтів - враховуйте ключові фрази і додавайте їх на сайт для кращого пошуку в Google. Крім ключів, необхідно провести внутрішню і зовнішню оптимізацію сайту, щоб пошуковик Google розміщував ваш сайт у топі видачі;
- протестуйте роботу інтернет-магазину в новому регіоні - слід враховувати, що в більшості країн Європи середня швидкість інтернету не така висока, як в Україні. Тому необхідно простежити, щоб сторінки завантажувалися швидко навіть за слабкого інтернету;
- надайте закордонним клієнтам зручний зворотний зв'язок - сформуйте службу підтримки, яка працюватиме за місцевим часом і спілкуватиметься із закордонними клієнтами їхньою мовою.
Додатково для збільшення продажів використовуйте рекламу в Google - це може бути пошукова реклама, товарна, таргетована, ретаргетінг тощо. MEGASITE рекомендує використовувати відразу в комплексі кілька видів контекстної реклами для досягнення найкращих результатів.
Якщо ж ви плануєте створення інтернет-магазину і в майбутньому хочете вийти на міжнародний ринок, рекомендуємо робити платформу, яка спочатку буде підготовлена для торгівлі в інших країнах.
Не знаєте, як продавати за кордон з України і з чого почати? IT-компанія MEGASITE запрошує на безкоштовну консультацію щодо вашого проєкту. Наша команда допоможе вивести ваш бізнес на міжнародний ринок і підвищити прибуток за короткий термін. Наша веб-студія в Києві має великий досвід у просуванні клієнтів на ринках Європи, Азії та США, тому звертаючись до нас, ви можете бути впевнені, що маєте справу з професіоналами!