Управління інтернет-магазином - це багаторівневий процес, від ефективності якого залежить кількість продажів і прибуток бізнесу. Завдяки грамотній оптимізації кожного етапу роботи ви можете масштабувати продажі та вийти на новий рівень, випередивши конкурентів на ринку. У цій статті ми детально розглянемо, як працюють бізнес-процеси інтернет-магазину, як їх удосконалити й у такий спосіб не тільки поліпшити клієнтський досвід, а й зняти навантаження з менеджерів.
Перш ніж приступити до більш детального розгляду теми, давайте визначимося з тим, що ми розуміємо під терміном "оптимізація бізнес-процесів". Оптимізація бізнес-процесів інтернет-магазину - це комплекс завдань та інструментів, які покращують окремий етап або всю діяльність eCommerce.
Завдяки грамотній оптимізації бізнес-процесів в інтернет-магазині вдається:
Автоматизація всіх процесів інтернет-магазину дає змогу підвищити ефективність і знайти ланцюжки, які потребують доопрацювання і поліпшень. При цьому оптимізувати можна навіть складні завдання інтернет-магазину, на кшталт просування, логістики та інше.
Оптимізація бізнес-процесів інтернет-магазину найбільше демонструє свою ефективність на таких етапах:
Варто розуміти, що рішення про оптимізацію роботи інтернет-магазину має бути вивіреним і підкріпленим реальними недоліками того чи іншого ланцюжка. Спочатку необхідно чітко визначити схему бізнес-процесів інтернет-магазину, структурувати її і перевірити. Якщо під час роботи буде виявлено недоліки в якомусь з етапів, значить тут необхідна оптимізація. До процесу вдосконалення необхідно підходити планомірно, усуваючи похибки крок за кроком.
У яких випадках точно необхідна оптимізація роботи інтернет-магазину:
Якщо в роботі онлайн-магазину виникають подібні питання, то без аналізу ситуації та удосконалення процесів тут не обійтися.
Розглянемо детальніше етапи роботи онлайн-комерції, в які впроваджуються нові рішення.
Без потенційних клієнтів не буде продажів, тому будь-якому інтернет-магазину слід приділяти маркетингу достатньо уваги. Тут робочими інструментами стає налаштування різних видів контекстної реклами в Google, офіційні сторінки в соцмережах із кнопкою переходу на сайт, SEO-оптимізація, додавання на торгові майданчики. Це дає змогу бізнесу залучати цільову аудиторію, вибудовуючи автоматичну маркетингову систему.
Оптимізація обслуговування допомагає поліпшити клієнтський досвід і сформувати гарне враження про свою роботу. До клієнтського обслуговування відносять дзвінки з підтвердженням замовлення, контроль оплати, повідомлення про кожен етап шляху замовлення, вирішення спірних ситуацій.
Покупці, які раніше вже робили у вас покупки і залишилися задоволені, будуть більш лояльні до інтернет-магазину і з більшою часткою ймовірності наступного разу знову виберуть вас. Тому так важливо налаштувати ремаркетинг - це показ реклами з налаштуванням на ЦА, яка вже була на сайті, розсилки з персональними пропозиціями, акції. До інструментів утримання також належать бонусні та дисконтні картки.
Спрощення пошуку потрібного товару для клієнта - одна з головних цілей цього пункту. Чим зручнішим і докладнішим буде фільтр каталогу, тим простіше покупцеві знайти потрібну позицію і, відповідно, зробити покупку. Також сюди належить використання парсера цін, який дає змогу збирати аналітику на ринку, а отже дає змогу магазину бути гнучкішим і робити вигідніші пропозиції, ніж у конкурентів.
Цей етап охоплює обробку заявок з усіх каналів (сайт, соцмережі, торгові майданчики), дзвінків від покупців, перевірку наявності товару на складі, підтвердження. Ці бізнес-процеси в інтернет-магазині займають значну кількість часу, але вони добре піддаються оптимізації.
У цей етап входить взаємодія з поштовими компаніями, пакування, трекер доставки тощо. Оптимізувати цей процес можна, додавши в оформлення покупки опції, які дають змогу клієнту самому вибирати кур'єрську компанію, спосіб доставки тощо.
На сайт додаються різні способи оплати, які вибирає клієнт на етапі замовлення, і формуються квитанції, тим самим автоматизується ведення бухгалтерії.
Відсоток повернень присутній завжди, проте на його опрацювання витрачається багато часу і ресурсів. Оптимізація дасть змогу не перевантажувати менеджерів і кур'єрські служби, водночас зберігши позитивний клієнтський досвід.
Багато інструментів оптимізації бізнес-процесів в інтернет-магазині можна впровадити вже на етапі розробки сайту, тим самим полегшивши собі завдання в майбутньому. IT-компанія MEGASITE має багаторічний досвід у реалізації цифрових рішень і пропонує свої послуги з розробки інтернет-магазинів будь-якої складності.
Етапи впровадження нових рішень у роботу онлайн-бізнесу єдині для всіх представників сфери eCommerce. Але варто пам'ятати, що до автоматизації процесів інтернет-магазину варто переходити тільки після детального аналізу структури бізнесу.
Кроки впровадження поліпшень:
Веб-студія MEGASITE займається як створенням інтернет-магазинів з нуля, так і оптимізацією процесів у проєктах, які вже працюють на ринку України або в інших країнах. Якщо вас цікавить створення сайту для свого бізнесу, запрошуємо на безкоштовну консультацію, на якій ми вивчимо вашу задачу, зробимо прорахунок вартості та відповімо на всі запитання.