Оптимізація бізнес-процесів інтернет-магазину

06 жов 2023
244 переглядів
5/ 5  (1)
Оптимізація бізнес-процесів інтернет-магазину

Управління інтернет-магазином - це багаторівневий процес, від ефективності якого залежить кількість продажів і прибуток бізнесу. Завдяки грамотній оптимізації кожного етапу роботи ви можете масштабувати продажі та вийти на новий рівень, випередивши конкурентів на ринку. У цій статті ми детально розглянемо, як працюють бізнес-процеси інтернет-магазину, як їх удосконалити й у такий спосіб не тільки поліпшити клієнтський досвід, а й зняти навантаження з менеджерів.

Які питання вирішує оптимізація бізнес-процесів

Перш ніж приступити до більш детального розгляду теми, давайте визначимося з тим, що ми розуміємо під терміном "оптимізація бізнес-процесів". Оптимізація бізнес-процесів інтернет-магазину - це комплекс завдань та інструментів, які покращують окремий етап або всю діяльність eCommerce.

Завдяки грамотній оптимізації бізнес-процесів в інтернет-магазині вдається:

  • збільшити швидкість виконання операцій;
  • розвантажити менеджерів, автоматизувавши однакові дії;
  • автоматизувати залучення покупців;
  • вибудувати систему утримання покупців;
  • швидко обробляти замовлення;
  • автоматизовано формувати асортимент і ціни;
  • спростити процес повернень тощо.

Автоматизація всіх процесів інтернет-магазину дає змогу підвищити ефективність і знайти ланцюжки, які потребують доопрацювання і поліпшень. При цьому оптимізувати можна навіть складні завдання інтернет-магазину, на кшталт просування, логістики та інше. 

Оптимізація бізнес-процесів інтернет-магазину найбільше демонструє свою ефективність на таких етапах:

  • маркетинг;
  • робота з покупцями;
  • ведення бухгалтерії;
  • логістика. 

Варто розуміти, що рішення про оптимізацію роботи інтернет-магазину має бути вивіреним і підкріпленим реальними недоліками того чи іншого ланцюжка. Спочатку необхідно чітко визначити схему бізнес-процесів інтернет-магазину, структурувати її і перевірити. Якщо під час роботи буде виявлено недоліки в якомусь з етапів, значить тут необхідна оптимізація. До процесу вдосконалення необхідно підходити планомірно, усуваючи похибки крок за кроком. 

У яких випадках точно необхідна оптимізація роботи інтернет-магазину:

  • клієнти незадоволені довгим опрацюванням зв'язком і доставкою;
  • рутинні робочі операції забирають у співробітників багато сил і робочого часу;
  • відсутність припливу трафіку на веб-сайт. 

Якщо в роботі онлайн-магазину виникають подібні питання, то без аналізу ситуації та удосконалення процесів тут не обійтися.

Бізнес-процеси інтернет-магазину та їхня оптимізація

Питання, які вирішує оптимізація бізнес-процесів інтернет-магазину

Розглянемо детальніше етапи роботи онлайн-комерції, в які впроваджуються нові рішення.

Маркетинг

Без потенційних клієнтів не буде продажів, тому будь-якому інтернет-магазину слід приділяти маркетингу достатньо уваги. Тут робочими інструментами стає налаштування різних видів контекстної реклами в Google, офіційні сторінки в соцмережах із кнопкою переходу на сайт, SEO-оптимізація, додавання на торгові майданчики. Це дає змогу бізнесу залучати цільову аудиторію, вибудовуючи автоматичну маркетингову систему.

Обслуговування клієнтів

Оптимізація обслуговування допомагає поліпшити клієнтський досвід і сформувати гарне враження про свою роботу. До клієнтського обслуговування відносять дзвінки з підтвердженням замовлення, контроль оплати, повідомлення про кожен етап шляху замовлення, вирішення спірних ситуацій.

Утримання клієнтів

Покупці, які раніше вже робили у вас покупки і залишилися задоволені, будуть більш лояльні до інтернет-магазину і з більшою часткою ймовірності наступного разу знову виберуть вас. Тому так важливо налаштувати ремаркетинг - це показ реклами з налаштуванням на ЦА, яка вже була на сайті, розсилки з персональними пропозиціями, акції. До інструментів утримання також належать бонусні та дисконтні картки.

Формування асортименту

Спрощення пошуку потрібного товару для клієнта - одна з головних цілей цього пункту. Чим зручнішим і докладнішим буде фільтр каталогу, тим простіше покупцеві знайти потрібну позицію і, відповідно, зробити покупку. Також сюди належить використання парсера цін, який дає змогу збирати аналітику на ринку, а отже дає змогу магазину бути гнучкішим і робити вигідніші пропозиції, ніж у конкурентів.

Обробка замовлень

Цей етап охоплює обробку заявок з усіх каналів (сайт, соцмережі, торгові майданчики), дзвінків від покупців, перевірку наявності товару на складі, підтвердження. Ці бізнес-процеси в інтернет-магазині займають значну кількість часу, але вони добре піддаються оптимізації.

Доставка

У цей етап входить взаємодія з поштовими компаніями, пакування, трекер доставки тощо. Оптимізувати цей процес можна, додавши в оформлення покупки опції, які дають змогу клієнту самому вибирати кур'єрську компанію, спосіб доставки тощо.

Прийом оплати

На сайт додаються різні способи оплати, які вибирає клієнт на етапі замовлення, і формуються квитанції, тим самим автоматизується ведення бухгалтерії.

Робота з поверненнями

Відсоток повернень присутній завжди, проте на його опрацювання витрачається багато часу і ресурсів. Оптимізація дасть змогу не перевантажувати менеджерів і кур'єрські служби, водночас зберігши позитивний клієнтський досвід. 

Багато інструментів оптимізації бізнес-процесів в інтернет-магазині можна впровадити вже на етапі розробки сайту, тим самим полегшивши собі завдання в майбутньому. IT-компанія MEGASITE має багаторічний досвід у реалізації цифрових рішень і пропонує свої послуги з розробки інтернет-магазинів будь-якої складності.

Алгоритм оптимізації роботи інтернет-магазину

Етапи впровадження нових рішень у роботу онлайн-бізнесу єдині для всіх представників сфери eCommerce. Але варто пам'ятати, що до автоматизації процесів інтернет-магазину варто переходити тільки після детального аналізу структури бізнесу. 

Кроки впровадження поліпшень:

  1. Постановка цілей.
  2. Опис усіх процесів.
  3. Визначення ефективності.
  4. Виявлення слабких місць.
  5. Проектування бажаного процесу.
  6. Впровадження оптимізації.
  7. Аналіз результатів і коригування. 

Веб-студія MEGASITE займається як створенням інтернет-магазинів з нуля, так і оптимізацією процесів у проєктах, які вже працюють на ринку України або в інших країнах. Якщо вас цікавить створення сайту для свого бізнесу, запрошуємо на безкоштовну консультацію, на якій ми вивчимо вашу задачу, зробимо прорахунок вартості та відповімо на всі запитання.

Давайте обговоримо
Ваш проект
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Коментар
error
Послуга
error
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Страница
error
Або залиште заявку
Ми зв'яжемося з Вами найближчим часом
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Ваш E-mail
error
Онлайн прорахунок