Інтернет-магазин повинен отримувати постійний приплив клієнтів з пошукових систем, від цього безпосередньо залежить його успіх і прибуток. Існують різні способи просування сайтів eCommerce, наприклад, контекстна реклама або таргет у соцмережах. Однак на першому місці в залученні цільового трафіку стоїть саме SEO для електронної комерції.
SEO в електронній комерції розшифровується як «Search Engine Optimization», що в перекладі означає «пошукова оптимізація». Так називають методи, спрямовані на те, щоб сайт опинився на першій сторінці видачі, що зі свого боку приверне до нього клієнтів і підніме продажі.
Для сайтів e-commerce важливо, щоб відвідувачі, поставивши запитання Google або іншій пошуковій системі, потрапили саме в їхній інтернет-магазин. При цьому SEO-просування, як ми вже згадували раніше, посідає лідируючі позиції в залученні трафіку. Згідно з даними досліджень, різниця колосальна:
Такі цифри пояснюються вищою кількістю кліків, оскільки переходи здійснюються природним чином у відповідь на пошуковий запит. А ось на платну рекламу користувач може не зреагувати і не клікнути.
Щоб SEO для електронної комерції спрацювало, і ваш сайт помітили пошуковики, недостатньо створити інтернет-магазин і запустити його в мережу. Потрібно виконати низку дій, про які ми поговоримо нижче.
Необхідно постійно відстежувати конкурентів, які перебувають на перших місцях пошукової видачі, і звертати увагу на дії, які вони роблять для залучення відвідувачів.
Обов'язково проаналізуєте їхній текстовий контент - опис товарів, блоків, статей, заголовків, підзаголовків. Це допоможе виявити ключові слова і фрази, на які конкуренти роблять упор у просуванні.
Для аналізу конкурентів необхідні інструменти SEO для інтернет-магазину. Ось деякі з них:
Аналіз конкурентів допоможе розробити ефективну стратегію SEO в електронній комерції. Її впровадження підвищить видимість інтернет-магазину і виведе в ТОП. Крім того, ви зможете їх обійти, якщо надасте кращий контент і унікальні пропозиції.
Регулярно перевіряйте, на якому місці перебуває ваш сайт у результаті пошуку за цільовими ключовими словами. Так ви зможете:
Перевірку можна робити вручну, якщо вводити цільові ключові слова в пошуковику Google і потім шукати свій сайт e-commerce. Однак це простий, але неефективний процес, особливо якщо ключів багато, а інтернет-магазин знаходиться на 12-20 сторінці. Краще використовувати інструменти для автоматичної перевірки - Google Search Console, SEMrush, Ahrefs, Serpstat.
Величезне значення в СЕО в електронній комерції відіграють ключові слова. Пошуковики реагують на запити користувачів, на кшталт «купити смартфон», і показують їм ресурси, де є такі словосполучення. З такими запитами працюють усі, тому конкуренція висока, і за ними домінують сайти великих інтернет-магазинів.
Щоб вийти в топ Google невеликому інтернет-магазину, необхідно працювати із середньочастотними і низькочастотними ключовими словами. Зробити це допоможе такий інструмент, як Google Keyword Planner. Якщо хочете більш глибоку перевірку, зверніться до платних платформ Ahrefs і SEMrush.
Продумуючи стратегію SEO для B2C (від виробника до покупця), звертайте увагу на ключі, які складаються з 3 і більше слів, тобто більш конкретизовані. Наприклад, замість «купити смартфон», візьміть у роботу ключ «купити смартфон з хорошою камерою для селфі».
За конкретними низькочастотними ключами менше конкурентів, якщо порівнювати з більш загальними запитами. Користувачі, які роблять такий запит Гуглу, зазвичай частіше готові купити товар, ніж люди, які використовують загальні запити, наприклад, просто «купити смартфон».
Для просування сайту електронної комерції важливе значення має також структура інтернет-магазину. Вона має бути продуманою, зручною та логічною. Це дасть змогу клієнтам швидко знайти потрібні товари, що позитивно впливає на користувацький досвід.
SEO для Ecommerce-сайту передбачає, щоб навігація була не тільки зручною, а й допомагала пошуковикам правильно індексувати сторінки:
Пошуковикам легше знайти сайт e-commerce, якщо є заголовки, метатеги, які містять основні ключі. Не варто забувати про опис категорій і внутрішню перелінковку, прості та зрозумілі URL-адреси.
Унікальний і детальний опис товарів - один із ключових чинників успішного СЕО в електронній комерції. Вони привертають увагу як пошуковиків, так і покупців, переконуючи купити товар саме у вашому інтернет-магазині. А ось копіювання описів з інших сайтів, навпаки, погано позначається на SEO, і портал ризикує опинитися далеко від перших сторінок пошуку.
Також заохочуйте клієнтів залишати відгуки про товари - це підвищує довіру до магазину і допомагає покупцям зробити вибір на вашу користь. Вчасно реагуйте на негативні відгуки та вмійте з ними правильно працювати. Так ви демонструєте, що вам не все одно, і це добре позначається на репутації магазину.
Особливу увагу приділіть фотографіям товарів. Вони мають бути якісними і займати мало місця, не сповільнюючи завантаження сторінок. Щоб пошуковики розуміли, що на них зображено, необхідно додавати атрибути «alt» і «title».
Особливу увагу варто приділити мобільній версії інтернет-магазину. Вона має відповідати таким критеріям:
Перевірити, наскільки сайт оптимізований для смартфонів, допоможуть такі інструменти, як Google Mobile-Friendly Test і PageSpeed Insights.
Якісний контент - основа успішного SEO для E-commerce і залучення трафіку в онлайн-магазин. Він допомагає вирішувати проблеми користувачів і формує довіру до бренду. Тому, створюючи контент, приділіть увагу не тільки опису товарів, розділів, категорій, а й:
На регулярній основі публікуйте статті з використанням ключових слів. Також ще один робочий інструмент СЕО Ecommerce - це ведення блогів. Більш лояльно пошукові системи ставляться до інтернет-магазинів і сайтів, які ведуть свої комерційні блоги. Цей інструмент, який відноситься до контент-маркетингу, відмінно працює з тими користувачами, які тільки розбираються в темі і ще не визначилися з конкретним товаром і магазином. При цьому за допомогою блогу можна формувати попит і «навчати» користувачів користуватися тими чи іншими товарами.
Так називають просування інтернет-магазину в пошуковій видачі за допомогою нарощування зовнішніх посилань. Для цього зазвичай пишуть статтю з посиланням на інтернет-магазин, потім публікують її в авторитетних джерелах - в онлайн-журналах, газетах, блогах, каталогах. Це можуть бути як платні посилання, так і двосторонній обмін, наприклад, у результаті спільних компаній.
Щоб перевірити ефективність SEO-стратегії, підключіть до сайту Google Analytics і Google Search Console. Так ви визначите, що дає результати, а також виявите слабкі місця та їх усунете.
Щоб підняти ваш інтернет-магазин на перші позиції в онлайн-шопінгу, зверніться до IT-компанії MEGASITE. Ми займаємося створенням і SEO просуванням інтернет-магазинів понад 10 років, і знаємо все про успішне застосування SEO для E-commerce.
Зв'яжіться з нашим менеджером, і він відповість на всі питання! Для цього залиште свої контакти у формі зворотного зв'язку на нашому сайті або зателефонуйте за номером +38 (050) 3986 275.