B2C електронна комерція: найкращі рішення для залучення клієнтів

Павло Бойченко
Павло Бойченко
SEO-спеціаліст
23 сер 2024
194 просмотра
5/ 5  (1)
B2C електронна комерція: найкращі рішення для залучення клієнтів

Що може бути вигідніше для клієнта, ніж купити товар безпосередньо у виробника? Компанії це враховують, і використовують модель взаємодії з кінцевим покупцем, як B2C комерція. До маркетингової стратегії вона застосовує інструменти, які привертають увагу клієнта до фірми, що випускає товар, і стимулює до покупки.

Таким чином, клієнт отримує можливість купити товар/послугу за максимально низькою ціною, оскільки у схемі «купівля-продаж» відсутні посередники. Виробнику це також вигідно, оскільки він:

  • працює зі споживачем напряму;
  • може продати продукт дорожче, ніж оптовим посередникам, які завжди хочуть отримати знижку;
  • отримує можливість швидко проаналізувати попит, оперативно відстежувати тренди і вчасно на них реагувати.

Такий безпосередній канал зв'язку з клієнтом називають business-to-consumer (від бізнесу - до користувача) або B2C-ecommerce.

Що таке B2C електронна комерція

B2C комерція передбачає реалізацію товару не тільки на виробництві, а й через такі канали:

  • фірмові магазини, відкриті в різних точках міста або країни - фізичне представництво;
  • інтернет-магазини (онлайн-платформи);
  • оформлення замовлень телефоном;
  • маркетплейси - Розетка, Prom, Amazon, eBay;
  • агенти, які особисто ходять від клієнта до клієнта і продають товар;
  • виставки, ярмарки.

Найефективніший варіант - електронна комерція B2C, яка просуває і продає свій товар/послуги через інтернет. Вона дає змогу клієнту зручно, не виходячи з дому, обрати в каталозі продукт і замовити доставку. І цей метод продажу має чимало плюсів.

Переваги B2C eCommerce

Сучасна B2C електронна комерція дає особливу цінність бізнесу порівняно з іншими видами B2C:

  • доступність 24/7. Клієнт може купити товар у будь-який час доби, без прив'язки до годин роботи магазину або торгового агента;
  • широкий вибір. У добре складеному каталозі зазвичай представлений повний асортимент. Зокрема - рідкісний продукт, який випускається в обмеженій кількості, і є не в кожному фізичному магазині. Таким чином, інтернет-каталог дає змогу вибрати і замовити саме те, що шукає покупець;
  • зручність та економія часу. Клієнт може з комфортом переглянути каталог, вивчити пропозиції та замовити товар без необхідності виходити з дому, витрачати час і гроші на дорогу;
  • персоналізація. Електронна комерція B2C пропонують інструменти, які показують клієнтам товари на основі їхніх уподобань та історії покупок.

Ще один плюс - відсутність плати за оренду фізичного магазину дає змогу заощадити гроші і вкласти їх у випуск або розробку нового продукту.

Електронна комерція: особливості та відмінності B2C від В2В

Електронна комерція B2C відрізняється від іншої схожої за назвою моделі просування - В2В (Business-to-Business). В останньому випадку йдеться про продаж товарів/послуг іншій компанії, які замовляють їх для розвитку свого бізнесу.

У чому відмінність B2B від B2C, ми показали в таблиці нижче:

 

 B2C комерціяВ2В електронна комерція
ЦА (цільова аудиторія)Орієнтація на роздрібного споживачаСпівпраця з компаніями, яким товар потрібен для використання у своїй роботі або перепродажу
Обсяг продажівУ невеликих кількостях, але частоРідко, але у великій кількості
Як ухвалюється рішення про купівлюШвидко, емоційно, з урахуванням своїх уподобань і потребМоже розтягнутися на кілька місяців, оскільки купівля часто потребує аналізу ціни, якості, узгодження в різних інстанціях
Маркетингова стратегіяЗаснований на створенні з брендом міцного емоційного зв'язку, для чого задіюється реклама, соцмережі тощо.Завдання - продемонструвати цінність продукції, надавши максимум інформації.
ЛогістикаСпівпраця з популярними поштовими операторами, що передбачає швидку доставку додому або у відділенняПри замовленні великих партій можуть виникнути особливі вимоги до відвантаження, транспортування і зберігання
Правове регулюванняПідпорядковується законам, які спрямовані на захист прав споживачів. Передбачає видачу чека або квитанції про продаж товару або послуги.Орієнтується на контракти та дотримання комерційних угод між компаніями.

 

B2C комерція не просто працює з роздрібними споживачами. Щоб продати товар, вона орієнтується на емоції, швидкість, зручність, швидкі та часті транзакції.

Методи залучення покупців у сегменті електронної комерції B2C

Щоб зацікавити клієнтів, компанії застосовують різні методи B2C комерції, завдання яких не просто прорекламувати товар/послугу, а й надати привабливого вигляду. Найпопулярніші:

  • контент-маркетинг - створення та поширення корисного та цікавого контенту (блоги, подкасти, презентації, відео, інфографіка, ігри), завдання яких привернути й утримати увагу аудиторії;
  • активна реклама в соціальних мережах. B2C комерція - публікація постів не тільки на сторінках бренду, а й у відомих блогерів; 
  • таргетна реклама (платформи Google Ads і Facebook Ads) - показує користувачеві саме той продукт, який його зацікавив, коли він гортав стрічку ФБ або друкував запит у пошуковому рядку Гугл. Це означає, що якщо ви продаєте шафи, і клієнт ними цікавився, він ваш товар побачить; 
  • email-маркетинг. B2C комерція передбачає надсилання цільових email-розсилок з акціями та новинами для стимулювання нових і повторних покупок та утримання клієнтів;
  • створення особистих пропозицій (персоналізація) - ефективний інструмент, який пропонує B2C комерція. Бонуси, персональні акції, знижки, програма лояльності, індивідуальний контент привертають увагу, стимулюють до покупки;
  • SEO (пошукова оптимізація). Більшість людей шукає товар через Гугл або інші пошукові системи. Тому особливу увагу треба приділити оптимізації свого сайту, щоб пошуковики його бачили і виводили в ТОП.

Ефективна B2C комерція передбачає використання всіх цих методів. Якщо все зробите правильно - привернете увагу до бренду і підштовхнете клієнта купити товар.

Електронна комерція B2C

B2C комерція - ефективні продуктові рішення

Щоб B2C eCommerce була ефективною, маркетологи використовують різні інструменти. Ми поговоримо про базові рішення для B2C eCommerce, без яких бізнесу не обійтися.

Платформи для B2C

Для успішної торгівлі необхідно мати свій сайт. Створити його допоможуть платформи, які пропонують готові рішення для B2C комерції для розробки онлайн-магазинів (OpenCart, Shopify, WooCommerce, Magento, BigCommerce Wix).

B2C-платформа дає змогу:

  • зробити зручний інтерфейс для покупців, який дозволить легко орієнтуватися на сайті;
  • управляти каталогом товарів, додаючи / прибираючи, редагуючи і сортуючи продукти за категоріями;
  • інтегрувати платіжні системи, забезпечуючи безпечні та зручні способи оплати для покупців;
  • налаштовувати доставку та логістику, обираючи надійних партнерів з можливістю відстеження виконання замовлень;
  • аналізувати дані про продажі та поведінку покупців, отримуючи важливу інформацію для поліпшення стратегій B2C-бізнесу;
  • оптимізувати сайт для смартфона, щоб користуватися вашим інтернет-магазином було зручно на будь-яких пристроях;
  • впровадити додаткові маркетингові та аналітичні інструменти, щоб ефективно управляти онлайн-продажами.

Ціна на створення інтернет магазину залежить від обраної платформи. Базові рішення, на кшталт OpenCart - гарний варіант для малого та середнього бізнесу, де є всі необхідні інструменти. Для великого інтернет-магазину краще вибрати складніші рішення для B2C комерції - Magento, Shopify, або ж розробку з нуля.

CMS

Content Management System - це система управління контентом, яка служить важливим інструментом для успішного розвитку B2C комерції (WordPress, Joomla!, Drupal, Magento, Shopify). Вона дає змогу швидко створювати, редагувати та керувати веб-сайтом, і не вимагає глибоких технічних знань.

Ефективна електронна комерція B2C з використанням CMS відкриває такі можливості, як:

  • інтеграція з платформами електронної комерції;
  • редагування текстового та візуального контенту на сайті;
  • швидке оновлення інформації про товари, публікація новин, зокрема про акції; 
  • вбудовані інструменти для оптимізації контенту, щоб поліпшити видимість сайту у пошукових систем;
  • можливість масштабування, що дає змогу додавати в сайт нові функції та розширення в міру зростання бізнесу;
  • створення і роботу з аналітичними звітами за допомогою вбудованих інструментів, які відстежують поведінку користувачів, оцінювати ефективність рекламних стратегій, ухвалювати обґрунтовані рішення;
  • інтеграція з різними маркетинговими каналами, включно з соціальними мережами, email-розсилками та контекстною рекламою, що робить їх важливим елементом комплексної B2C стратегії.

Таким чином, електронна комерція B2C через CMS дає змогу компанії швидко адаптуватися до змін на ринку й ефективно взаємодіяти з клієнтами.

Системи управління запасами і замовленнями (OMS або WMS)

У торгівлі важливо, щоб потрібний товар завжди був у наявності, а склади не ломилися від надлишку нереалізованої продукції. І в цьому допоможуть системи, які відстежують запаси і працюють із замовленнями в режимі реального часу - TradeGecko, Zoho Inventory, ShipStation NetSuite ERP. Їх впровадження в роботу компанії дає змогу:

  • впорядкувати товар, кожному виділивши своє місце;
  • вчасно попереджати, що певний продукт закінчується для своєчасного поповнення запасів;
  • визначити, куди розміщувати ту чи іншу партію. Продукція, термін придатності якої добігає кінця, розміщується так, щоб бути першою проданою;
  • ефективно обробляти замовлення, планувати відправлення, працювати з поверненою продукцією.

OMS інтегрується з іншими інструментами B2C, наприклад, з платформами електронної комерції, CRM, системами бухобліку. Це дає змогу легко і без проблем керувати всіма бізнес-процесами.

Мобільні додатки та PWA

Коли плануєте рекламну стратегію, не варто випускати з уваги смартфони. Як показує статистика, понад ⅔ замовлень роблять через мобільні додатки та вебсайти PWA, дизайн і функціонал яких повністю адаптований до телефону.
Серед переваг замовлення через смартфон можна виділити:

  • можливість вивчити асортимент, коли немає доступу до ПК. Це дуже зручно, якщо людина чекає на транспорт, стоїть у черзі тощо;
  • швидкий доступ до магазину або послуг прямо з екрана мобільного пристрою;
  • регулярні push-повідомлення з акціями, новинами або персональними пропозиціями, що сприяє активній взаємодії із замовниками та збільшенню продажів.

Ціна на розробку інтернет-магазину залежить від того, чи потрібен лише веб-сайт, чи так само й мобільний застосунок. Якщо на останнє бюджету немає, підійде портал, розроблений на основі технології PWA. У цьому разі клієнту не потрібно завантажувати програму на смартфон, але він зможе встановити ярлик на його робочому столі та відкрити в будь-який момент.

Продуктові рішення для B2C eCommerce від MEGASITE

B2C комерція вимагає грамотної, продуманої стратегії. Фахівці IT-компанії MEGASITE понад 10 років розробляють цифрові рішення для ефективної маркетингової стратегії. Ми індивідуально підходимо до кожного проєкту, використовуючи різні методи залучення клієнтів в електронній комерції в B2C:

  • аналізуємо ЦА і конкурентів;
  • створюємо і налаштовуємо корпоративні сайти, інтернет-магазини, мобільні додатки на основі шаблонів і з нуля;
  • займаємося SEO-просуванням, спрямованим на виведення сайтів у ТОП видачу;
  • налаштовуємо таргетну рекламу, емейл розсилки;
  • проводимо комплексну автоматизацію виробництва, що враховує впровадження SRM, OMS та інших програм.

Ми максимально вивчаємо потреби клієнта і пропонуємо рішення для комерції B2C, які допомагають ефективно розвивати бізнес.

Хочете створити інтернет-магазин? Запрошуємо на безкоштовну консультацію в MEGASITE, на якій детально обговоримо ваш проєкт. Для цього залиште свою заявку на сайті або зателефонуйте нам за номером +38 (050) 3986 274.
 

Давайте обговоримо
Ваш проект
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Коментар
error
Послуга
error
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
error
Страница
Або залиште заявку
Ми зв'яжемося з Вами найближчим часом
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Ваш E-mail
error
Онлайн прорахунок