Що може бути вигідніше для клієнта, ніж купити товар безпосередньо у виробника? Компанії це враховують, і використовують модель взаємодії з кінцевим покупцем, як B2C комерція. До маркетингової стратегії вона застосовує інструменти, які привертають увагу клієнта до фірми, що випускає товар, і стимулює до покупки.
Таким чином, клієнт отримує можливість купити товар/послугу за максимально низькою ціною, оскільки у схемі «купівля-продаж» відсутні посередники. Виробнику це також вигідно, оскільки він:
Такий безпосередній канал зв'язку з клієнтом називають business-to-consumer (від бізнесу - до користувача) або B2C-ecommerce.
B2C комерція передбачає реалізацію товару не тільки на виробництві, а й через такі канали:
Найефективніший варіант - електронна комерція B2C, яка просуває і продає свій товар/послуги через інтернет. Вона дає змогу клієнту зручно, не виходячи з дому, обрати в каталозі продукт і замовити доставку. І цей метод продажу має чимало плюсів.
Сучасна B2C електронна комерція дає особливу цінність бізнесу порівняно з іншими видами B2C:
Ще один плюс - відсутність плати за оренду фізичного магазину дає змогу заощадити гроші і вкласти їх у випуск або розробку нового продукту.
Електронна комерція B2C відрізняється від іншої схожої за назвою моделі просування - В2В (Business-to-Business). В останньому випадку йдеться про продаж товарів/послуг іншій компанії, які замовляють їх для розвитку свого бізнесу.
У чому відмінність B2B від B2C, ми показали в таблиці нижче:
B2C комерція | В2В електронна комерція | |
ЦА (цільова аудиторія) | Орієнтація на роздрібного споживача | Співпраця з компаніями, яким товар потрібен для використання у своїй роботі або перепродажу |
Обсяг продажів | У невеликих кількостях, але часто | Рідко, але у великій кількості |
Як ухвалюється рішення про купівлю | Швидко, емоційно, з урахуванням своїх уподобань і потреб | Може розтягнутися на кілька місяців, оскільки купівля часто потребує аналізу ціни, якості, узгодження в різних інстанціях |
Маркетингова стратегія | Заснований на створенні з брендом міцного емоційного зв'язку, для чого задіюється реклама, соцмережі тощо. | Завдання - продемонструвати цінність продукції, надавши максимум інформації. |
Логістика | Співпраця з популярними поштовими операторами, що передбачає швидку доставку додому або у відділення | При замовленні великих партій можуть виникнути особливі вимоги до відвантаження, транспортування і зберігання |
Правове регулювання | Підпорядковується законам, які спрямовані на захист прав споживачів. Передбачає видачу чека або квитанції про продаж товару або послуги. | Орієнтується на контракти та дотримання комерційних угод між компаніями. |
B2C комерція не просто працює з роздрібними споживачами. Щоб продати товар, вона орієнтується на емоції, швидкість, зручність, швидкі та часті транзакції.
Щоб зацікавити клієнтів, компанії застосовують різні методи B2C комерції, завдання яких не просто прорекламувати товар/послугу, а й надати привабливого вигляду. Найпопулярніші:
Ефективна B2C комерція передбачає використання всіх цих методів. Якщо все зробите правильно - привернете увагу до бренду і підштовхнете клієнта купити товар.
Щоб B2C eCommerce була ефективною, маркетологи використовують різні інструменти. Ми поговоримо про базові рішення для B2C eCommerce, без яких бізнесу не обійтися.
Для успішної торгівлі необхідно мати свій сайт. Створити його допоможуть платформи, які пропонують готові рішення для B2C комерції для розробки онлайн-магазинів (OpenCart, Shopify, WooCommerce, Magento, BigCommerce Wix).
B2C-платформа дає змогу:
Ціна на створення інтернет магазину залежить від обраної платформи. Базові рішення, на кшталт OpenCart - гарний варіант для малого та середнього бізнесу, де є всі необхідні інструменти. Для великого інтернет-магазину краще вибрати складніші рішення для B2C комерції - Magento, Shopify, або ж розробку з нуля.
Content Management System - це система управління контентом, яка служить важливим інструментом для успішного розвитку B2C комерції (WordPress, Joomla!, Drupal, Magento, Shopify). Вона дає змогу швидко створювати, редагувати та керувати веб-сайтом, і не вимагає глибоких технічних знань.
Ефективна електронна комерція B2C з використанням CMS відкриває такі можливості, як:
Таким чином, електронна комерція B2C через CMS дає змогу компанії швидко адаптуватися до змін на ринку й ефективно взаємодіяти з клієнтами.
У торгівлі важливо, щоб потрібний товар завжди був у наявності, а склади не ломилися від надлишку нереалізованої продукції. І в цьому допоможуть системи, які відстежують запаси і працюють із замовленнями в режимі реального часу - TradeGecko, Zoho Inventory, ShipStation NetSuite ERP. Їх впровадження в роботу компанії дає змогу:
OMS інтегрується з іншими інструментами B2C, наприклад, з платформами електронної комерції, CRM, системами бухобліку. Це дає змогу легко і без проблем керувати всіма бізнес-процесами.
Коли плануєте рекламну стратегію, не варто випускати з уваги смартфони. Як показує статистика, понад ⅔ замовлень роблять через мобільні додатки та вебсайти PWA, дизайн і функціонал яких повністю адаптований до телефону.
Серед переваг замовлення через смартфон можна виділити:
Ціна на розробку інтернет-магазину залежить від того, чи потрібен лише веб-сайт, чи так само й мобільний застосунок. Якщо на останнє бюджету немає, підійде портал, розроблений на основі технології PWA. У цьому разі клієнту не потрібно завантажувати програму на смартфон, але він зможе встановити ярлик на його робочому столі та відкрити в будь-який момент.
B2C комерція вимагає грамотної, продуманої стратегії. Фахівці IT-компанії MEGASITE понад 10 років розробляють цифрові рішення для ефективної маркетингової стратегії. Ми індивідуально підходимо до кожного проєкту, використовуючи різні методи залучення клієнтів в електронній комерції в B2C:
Ми максимально вивчаємо потреби клієнта і пропонуємо рішення для комерції B2C, які допомагають ефективно розвивати бізнес.
Хочете створити інтернет-магазин? Запрошуємо на безкоштовну консультацію в MEGASITE, на якій детально обговоримо ваш проєкт. Для цього залиште свою заявку на сайті або зателефонуйте нам за номером +38 (050) 3986 274.