Як підвищити рентабельність продажу товарів і послуг

Павло Бойченко
Павло Бойченко
SEO-спеціаліст
21 січ 2025
38 просмотров
5/ 5  (1)
Як підвищити рентабельність продажу товарів і послуг

Хочете зрозуміти, чи успішний бізнес? Перевірте рентабельність продажів. Так називають показник, який визначає відсоток чистого доходу від загальної виручки після вирахування всіх витрат, зокрема податків. Якщо він високий - перспективи хороші, і треба розвиватися далі. Коли цифри не тішать, варто переглянути організацію бізнес-процесів або навіть замислитися про доцільність продовжувати проєкт. Що таке рентабельність і як її підвищити - ми детально розповімо в цій статті.

Що таке рентабельність продажів і послуг?

Якщо говорити простими словами, завдяки цьому показнику можна визначити, чи успішно компанія управляє своїми грошима. Крім того, рентабельність бізнесу допомагає оцінити:

  • чи ефективно використовуються гроші та інші ресурси компанії;
  • рентабельність окремо взятого продукту або послуги;
  • перспективи компанії, щоб ухвалити рішення про розширення або оптимізацію роботи;
  • неефективні процеси та надлишкові витрати;
  • наскільки ваш бізнес конкурентоспроможний порівняно з компаніями, які працюють у тій самій сфері;
  • чи потрібно коригувати вартість товарів або послуг для поліпшення доходу.

Знати, що таке рентабельність, необхідно і для зовнішнього аудиту. На його основі інвестори оцінюють проєкт і визначають, чи потрібно в нього вкладати гроші, а кредитори надають позику.

Як дізнатися рентабельність

Щоб отримати розрахунок рентабельності продажів, слід виконати такі дії:

  1. Узяти чистий дохід.
  2. Розділити це число на прибуток від продажів, який розраховується до вирахування витрат (собівартість, податків, оренда).
  3. Отриману суму помножити на 100.

Якщо треба визначити рентабельність послуги, формула трохи інша:

  1. Від доходу відніміть собівартість і витрати.
  2. Отриману суму поділіть на виручку.
  3. Помножте на 100, щоб отримати показник рентабельності у відсотках.

Вкладення себе окупили, якщо отримана сума більша за нуль. Чим цифри вищі, тим успішніша компанія.

Отримані дані необхідно порівняти з аналогічним періодом за минулий рік, щоб перевірити динаміку. Це допоможе врахувати вплив сезонності на торгівлю (наприклад, прибуток від продажу купальників влітку і взимку відрізняється). Якщо розрахунок рентабельності не порадував, варто задуматися, що йде не так, і переглянути процес роботи.

Корисно порівняти свою рентабельність із середніми показниками в галузі. Потрібні дані можна знайти на моніторингових сайтах - tatista (міжнародні дані), Укрстат (національна статистика), Нацбанк (фінансові показники) і Minfin (аналітика).

Методи збільшення рентабельності продажів

Знати, що таке рентабельність послуг і продажів, важливо для розроблення ефективної маркетингової стратегії, спрямованої зацікавити клієнта. Для цього можна створити ажіотаж навколо продукту, підвищити його цінність, запропонувати супутні товари. І звичайно ж, не варто забувати про розвиток сайту компанії. Він є обличчям фірми, і від того, чи сподобається він клієнтам, залежить багато чого.

Як поліпшити рентабельність продажів і послуг

Збільшення цінності продукту або послуги

Впливаючи на емоції клієнта, можна спровокувати спонтанні покупки. Роблять це по-різному:

  • зробити так, щоб про товар почали всі говорити, наприклад, створити цікаву позитивну новину навколо товару;
  • створити відчуття дефіциту продукту;
  • зробити акційну пропозицію, наприклад, купити два продукти й отримати третій безкоштовно;
  • ввести бонусні картки.

Цікавий прийом - підвищення вартості продукту, навіть якщо конкуренти пропонують його за нижчою ціною. Тим самим ви продемонструєте, що ваш товар кращої якості.

Розширення середнього чека

Показник відображає, скільки клієнт витрачає за один візит до магазину, кафе, салону краси тощо. Щоб він купив у вас не тільки те, за чим прийшов, а й інші продукти:

  • покажіть клієнту товар, який може йому стати в пригоді в побуті;
  • запропонуйте серйозні знижки, які діють короткий період часу для підвищення рентабельності продажів інтернет-магазину;
  • покажіть набори, купівля яких коштує дешевше, ніж придбання кожного товару окремо.

Розширити середній чек допоможуть і оптові ціни. Наприклад, запропонуйте вигідну ціну на упаковку шкарпеток із 10 штук, через яку купівля однієї пари буде невигідною.

Продаж дорожчих товарів

Ви повинні мати в асортименті не тільки продукти, які користуються масовим попитом, а й їхні дорожчі аналоги. Коли покупець прийде по потрібний товар, покажіть не тільки його, а й поліпшену модель із розширеними характеристиками.

Просування сайту для збільшення рентабельності

Перше, що робить покупець, коли його цікавить певний продукт, - вводить запит у пошукову систему. Тому, якщо хочете ефективно розвивати бізнес, особливу увагу варто приділити розробці інтернет-магазину, для чого рекомендуємо звернутися до фахівців IT-компанії MEGASITE. Чим більше людей відвідуватиме ваш портал, тим вища ймовірність покупок.

Працюючи над сайтом, необхідно враховувати такі моменти:

  • SEO. Щоб ресурс помітили пошуковики, потрібно запропонувати якісний контент, грамотно вписати ключові слова (питання, які люди вводять у пошуковий рядок), мета-теги. Для успішного просування сайту необхідно попрацювати над технічними моментами, серед яких швидкість завантаження сторінок і адаптивність для мобільних пристроїв;
  • продуманий інтерфейс і зручність користувача. Зручна навігація, чіткі фільтри товарів і простота оформлення замовлення збільшують ймовірність купівлі та, відповідно, підвищують рентабельність;
  • контентна реклама. Допомагає залучити додатковий трафік на сайт, особливо якщо вона спрямована на цільову аудиторію, зацікавлену у вашому продукті. Це сприяє зростанню конверсії та збільшенню рентабельності.

І звичайно, не забувайте про інструменти, які відстежують поведінку користувачів. Це дасть змогу вчасно виявити проблему і її усунути. Наприклад, якщо виявиться, що багато клієнтів залишають сайт на етапі оформлення замовлення, це може означати, що з якихось причин вони не можуть завершити операцію (не відкривається кошик або не проходить оплата).

Детальніше, як підвищити рентабельність продажів товарів і послуг за допомогою сучасних рішень, ви можете дізнатися у співробітників MEGASITE. Зателефонуйте нашому менеджеру, - і він відповість на всі запитання!

Давайте обговоримо
Ваш проект
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Коментар
error
Послуга
error
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
error
Страница
Або залиште заявку
Ми зв'яжемося з Вами найближчим часом
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Ваш E-mail
error
Онлайн прорахунок