Хочете зрозуміти, чи успішний бізнес? Перевірте рентабельність продажів. Так називають показник, який визначає відсоток чистого доходу від загальної виручки після вирахування всіх витрат, зокрема податків. Якщо він високий - перспективи хороші, і треба розвиватися далі. Коли цифри не тішать, варто переглянути організацію бізнес-процесів або навіть замислитися про доцільність продовжувати проєкт. Що таке рентабельність і як її підвищити - ми детально розповімо в цій статті.
Якщо говорити простими словами, завдяки цьому показнику можна визначити, чи успішно компанія управляє своїми грошима. Крім того, рентабельність бізнесу допомагає оцінити:
Знати, що таке рентабельність, необхідно і для зовнішнього аудиту. На його основі інвестори оцінюють проєкт і визначають, чи потрібно в нього вкладати гроші, а кредитори надають позику.
Щоб отримати розрахунок рентабельності продажів, слід виконати такі дії:
Якщо треба визначити рентабельність послуги, формула трохи інша:
Вкладення себе окупили, якщо отримана сума більша за нуль. Чим цифри вищі, тим успішніша компанія.
Отримані дані необхідно порівняти з аналогічним періодом за минулий рік, щоб перевірити динаміку. Це допоможе врахувати вплив сезонності на торгівлю (наприклад, прибуток від продажу купальників влітку і взимку відрізняється). Якщо розрахунок рентабельності не порадував, варто задуматися, що йде не так, і переглянути процес роботи.
Корисно порівняти свою рентабельність із середніми показниками в галузі. Потрібні дані можна знайти на моніторингових сайтах - tatista (міжнародні дані), Укрстат (національна статистика), Нацбанк (фінансові показники) і Minfin (аналітика).
Знати, що таке рентабельність послуг і продажів, важливо для розроблення ефективної маркетингової стратегії, спрямованої зацікавити клієнта. Для цього можна створити ажіотаж навколо продукту, підвищити його цінність, запропонувати супутні товари. І звичайно ж, не варто забувати про розвиток сайту компанії. Він є обличчям фірми, і від того, чи сподобається він клієнтам, залежить багато чого.
Впливаючи на емоції клієнта, можна спровокувати спонтанні покупки. Роблять це по-різному:
Цікавий прийом - підвищення вартості продукту, навіть якщо конкуренти пропонують його за нижчою ціною. Тим самим ви продемонструєте, що ваш товар кращої якості.
Показник відображає, скільки клієнт витрачає за один візит до магазину, кафе, салону краси тощо. Щоб він купив у вас не тільки те, за чим прийшов, а й інші продукти:
Розширити середній чек допоможуть і оптові ціни. Наприклад, запропонуйте вигідну ціну на упаковку шкарпеток із 10 штук, через яку купівля однієї пари буде невигідною.
Ви повинні мати в асортименті не тільки продукти, які користуються масовим попитом, а й їхні дорожчі аналоги. Коли покупець прийде по потрібний товар, покажіть не тільки його, а й поліпшену модель із розширеними характеристиками.
Перше, що робить покупець, коли його цікавить певний продукт, - вводить запит у пошукову систему. Тому, якщо хочете ефективно розвивати бізнес, особливу увагу варто приділити розробці інтернет-магазину, для чого рекомендуємо звернутися до фахівців IT-компанії MEGASITE. Чим більше людей відвідуватиме ваш портал, тим вища ймовірність покупок.
Працюючи над сайтом, необхідно враховувати такі моменти:
І звичайно, не забувайте про інструменти, які відстежують поведінку користувачів. Це дасть змогу вчасно виявити проблему і її усунути. Наприклад, якщо виявиться, що багато клієнтів залишають сайт на етапі оформлення замовлення, це може означати, що з якихось причин вони не можуть завершити операцію (не відкривається кошик або не проходить оплата).
Детальніше, як підвищити рентабельність продажів товарів і послуг за допомогою сучасних рішень, ви можете дізнатися у співробітників MEGASITE. Зателефонуйте нашому менеджеру, - і він відповість на всі запитання!