Дуже складне питання, яке розкриває в своїй статті наша партнерка, Наталія Кирик, засновниця контент-студії WordFactory
Співпрацювати з копірайтером, який пише майже про все, безсумнівно, вигідно: він підготує статтю про садівництво, новину про вихід чергового гаджета чи SEO-текст для просування будівельної компанії. Проте якщо ваші завдання «з зірочкою» — потрібні експертні тексти з медицини, права чи програмування на мові Python — від універсального гравця буде мало користі. Так само як і у випадку зі специфічними текстами, наприклад, PR-матеріалами чи сценаріями коротких відео на YouTube. Але ситуація зовсім не безвихідна. Розповідаємо, де знайти копірайтера вузької спеціалізації, як перевірити якість його роботи та яку роль у цьому може відігравати контент-студія.
Пошуки потрібного спеціаліста варто починати саме там, де ви звикли це робити. Наприклад, на біржі або в соціальних мережах. Якщо ваші підписники знають про ваш напрям роботи, існує імовірність, що серед них опиниться людина з відповідною експертизою. До речі, примітки на кшталт «Поширення вітається» значно розширюють коло ваших знайомств і підвищують шанси на успіх.
Якщо ж стандартна пошукова операція провалилася, розгляньте інші варіанти.
Щоб суттєво скоротити час на пошуки та швидко й гарантовано отримати релевантний результат, знайдіть контент-студію із великою напрацьованою базою копірайтерів, зокрема й вузької спеціалізації.
Переваги співпраці з контент-студією:
Почніть з портфоліо — попросіть потенційного виконавця навести три-п’ять робіт, які він вважає найкращими у вашій темі. Уточніть, чи працював копірайтер у парі з редактором, адже в такому випадку оригінальний текст виконавця може дещо відрізнятися від того, який ви побачите за посиланням.
Якщо копірайтер підписував NDA з попередніми клієнтами і не може навести приклади робіт, запропонуйте йому тестове завдання. Чудово, якщо ви особисто можете оцінити якість текстів: не тільки граматику та пунктуацію, а й структуру, зв’язаність розповіді, вміння органічно використовувати ключові слова та LSI-конструкції. Крім того, ви маєте бути впевненими у точності формулювань і тверджень, а також вміти розрізняти авторитетні джерела від ресурсів, створених лише заради пошукового трафіку.
У пригоді стануть навіть інструменти на перевірку ШІ-згенерованого контенту. Адже ChatGPT та іншим подібним сервісам властиві так звані галюцинації — чат-боти просто вигадують текст, якщо не знають відповіді, а також зловживають неіснуючими посиланнями-підтвердженнями.
Копірайтери, які виконуватимуть ваше завдання у контент-студії, мають внутрішній рейтинг на основі відгуків попередніх клієнтів, зокрема у вашій темі. Також ви можете зазначити у технічному завданні всі побажання до тексту, зокрема заборонити використовувати ШІ для генерації текстів. Виконання цих умов копірайтером доведеться перевіряти не вам, а менеджеру проєкту. За потреби він виконає фактчекінг, а на фінальному етапі текст обов’язково вичитає досвідчений редактор.
Якщо контент-студія ретельно збирає зворотний зв’язок, це допомагає їй доволі швидко визначити, наскільки клієнти задоволені текстами, чи відповідають вони конкретним потребам, і чи дійсно копірайтер може вважатися експертом. Ця інформація дає змогу формувати пули авторів у певних темах, контролювати їхнє навантаження та в разі потреби швидко знаходити вільного виконавця під кожне завдання.
Сподіваюся, ці рекомендації допоможуть вам знайти гідного виконавця. Але якщо тексти потрібні терміново, а ресурсів на пошуки одного ідеального копірайтера з-поміж десятків претендентів обмаль, одразу звертайтеся до WordFactory — нас не налякають жодні специфічні теми та формати текстів.