PWA для бізнесу: підвищуємо конверсію через додаток у браузері

21 лип 2025
39 просмотров
5/ 5  (1)
PWA для бізнесу: підвищуємо конверсію через додаток у браузері

Навіщо втрачати місяці і вкладати значний бюджет на розробку мобільного додатку, якщо той самий результат можна отримати швидше і дешевше? Прогресивний веб-додаток (PWA) — формат, який змінює правила гри в цифровому бізнесі. Він не потребує встановлення, завантажується миттєво, не займає місця. Результат — користувачі смартфонів охочіше заходять на сайт, довше залишаються на його сторінках, а конверсії впевнено зростають.

Що таке PWA і навіщо воно потрібне бізнесу

PWA — це веб-сайт, який при відкритті на смартфоні поводиться як звичайний додаток:

  • коли користувач відкриває сайт в браузері, може зберегти сторінку на робочому столі у вигляді ярлика. Надалі він зможе потрапляти сюди безпосередньо, без необхідності відкривати браузер. Зовні цей ярлик нічим не відрізняється від значка звичайного додатка;
  • PWA має спеціальний фоновий скрипт Service Worker, який дозволяє кешувати дані, забезпечувати миттєве завантаження, підтримувати роботу в офлайн-режимі;
  • користувач може отримувати push-повідомлення від сайту точно так само, як і від звичайних додатків. Єдине, важливо враховувати, що функція повністю доступна на Android, а ось на iOS — тільки починаючи з версії 16.4;
  • PWA легко підлаштовується під будь-який екран — як смартфона, так і десктопа;
  • нові версії (оновлення) завантажуються фоном і стають доступними без будь-яких дій з боку користувача.

Переваги PWA для бізнесу очевидні. Прогресивний веб-додаток працює на багатьох пристроях, легко відкривається в популярних браузерах. Знижується кількість відмов з боку клієнтів, які не готові встановлювати новий додаток. Сторінки індексуються пошуковими системами як звичайний сайт, що полегшує його просування. Завдяки офлайн-режиму базовими функціями можна користуватися без виходу в мережу.

Відмінності PWA від мобільного сайту

Основні відмінності PWA vs mobile site полягають у зручності, функціональності та технічних можливостях:

  • PWA дозволяє користувачеві встановити ярлик на головний екран смартфона, який запускається, як звичайний додаток. Мобільний сайт завжди відкривається через браузер і вимагає переходу за посиланням;
  • важливою перевагою PWA є офлайн-доступ на сайт. Мобільний портал такої можливості не дає;
  • PWA підтримує push-повідомлення — на всіх пристроях з Android 5.0 і вище, а також на iOS починаючи з версії 16.4. У мобільних сайтах вони можливі тільки через сторонні додатки;
  • PWA може використовувати функції пристрою (геолокацію, камеру, NFC), тоді як мобільний сайт обмежений стандартними можливостями веб-API і не підтримує фонову роботу.

Що стосується вартості, то ціни розробки PWA дорожчі за мобільний сайт, зате воно замінює собою відразу і сайт, і мобільний додаток. Звичайний сайт дешевший, але його функціональність значно обмежена.

Як впроваджувати PWA

Робота над PWA відрізняється від розробки звичайного сайту, оскільки включає додаткові етапи, які вимагають більше часу і зусиль.

PWA додатки для сайту як інструмент підвищення конверсії

Маніфест і сервіс-воркер

Маніфест PWA і сервіс Worker — серце будь-якого PWA, оскільки перетворюють веб-сайт на повнофункціональний додаток:

  • маніфест — JSON-файл, який описує, як додаток повинен виглядати;
  • Service Worker — фоновий скрипт, що перехоплює запити і керує кешуванням, офлайн-режимом і push-повідомленнями.

Їх впровадження допомагає PWA бути швидшим, зручнішим і доступнішим для користувача, а за можливостями мало поступається нативним додаткам.

Кешування та офлайн-режим

Кеш PWA та офлайн-режим дозволяють сайту зберігати основні ресурси (HTML, стилі, скрипти, картинки) в браузері пристрою. Це дає можливість при повторних запусках швидко завантажуватися і забезпечити роботу офлайн PWA, якщо немає інтернету.

Повідомлення та установка

Push-повідомлення PWA нагадають користувачеві про нові пропозиції, акції або товар, залишений в кошику. Також треба подбати про те, щоб він без проблем міг встановити ярлик на робочий стіл, натиснувши на кнопку «Додати на головний екран». Пам'ятайте, що сайт повинен бути доступний по HTTPS — без захищеного з'єднання установка неможлива.

ROI від PWA

Вкладення в PWA для e-commerce зазвичай окупаються вже в перший рік, і ось чому:

  • економія на розробці — замість створення двох нативних додатків окремо для iOS і Android ви отримуєте одне рішення на основі сучасних веб-технологій. Це дозволяє заощадити до 40% бюджету, виділеного на розробку проекту;
  • зростання виручки — швидке завантаження, офлайн-доступ і відсутність необхідності встановлювати додаток скорочують відмови і збільшують конверсію на 10–30 %;
  • зниження витрат на маркетинг — Push-повідомлення обходяться дешевше, ніж платні рекламні послуги або e-mail-розсилки. При цьому повертають на сайт лояльну аудиторію, що підвищує конверсії;
  • відсутність комісій від магазинів додатків. Ви не платите Apple або Google за публікацію, а всі оновлення надходять користувачеві автоматично при наступному заході в браузер.

Навіть при скромних оцінках прибуток від PWA помітний вже в перший рік після запуску. Щоб дізнатися подробиці, зв'яжіться з фахівцями IT-компанії Megasite, яка займається створенням сайтів в Україні більше 10 років і успішно реалізувала сотні проектів для бізнесу різного масштабу.

Давайте обговоримо
Ваш проект
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Коментар
error
Послуга
error
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
error
Страница
Або залиште заявку
Ми зв'яжемося з Вами найближчим часом
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Ваш E-mail
error
Онлайн прорахунок