Найімовірніше, ви не раз стикалися з ситуацією, коли під час купівлі одного товару (наприклад, комп'ютера) вам пропонували замовити супутній товар (мишу, клавіатуру) за акційною ціною. Причому товар належав зовсім іншій компанії. Це і є крос-маркетинг, коли бізнес об'єднується, щоб залучити нових клієнтів, закріпити позиції на ринку.
Навіть якщо покупець не планував брати цей товар, знижка настільки вигідна, що він у підсумку купує. Якщо продукт сподобався - у вас новий клієнт, який може залучити додаткову ЦА, розповівши про цікаву покупку.
Крос-маркетинг (крос-промо) - ефективний метод просування продукту на ринку. Його суть у тому, щоб споживачі одного бренду стали також клієнтами іншого. При цьому кожен бізнес має свій інтерес. Одні компанії хочуть розширити клієнтську базу через партнерів, інші - зробити бренд впізнаваним. Щоб уникнути конкуренції, угоду зазвичай укладають із компаніями, які працюють у суміжному сегменті.
У чому користь крос-маркетингу для бізнесу:
Серед недоліків крос-маркетингу можна виділити необхідність постійно узгоджувати свої дії з партнером, а також можливий конфлікт інтересів, якщо інша компанія випускає схожий продукт. Крім того, співпраця може вдарити по репутації бренду, якщо партнер потрапить у репутаційний скандал.
Щоб крос-маркетинг спрацював, важливо правильно підібрати партнера. Для цього рекомендуємо виконати такі кроки:
Важливо не тільки знайти партнера, а й зацікавити його у співпраці, тому потрібно ретельно обміркувати ділову пропозицію. Під час укладення контракту важливо скласти детальний договір, де будуть вказані всі нюанси колаборації, щоб уникнути претензій.
Крос-реклама може бути реалізована в різних формах, залежно від конкретних потреб компанії та характеристик конкретної ніші. Також потрібно знати, як працює крос-маркетинг у тій чи іншій ситуації.
Бізнес пропонує і рекламує товари один одного на певних умовах: відсоток з продажу, плата за кожен клік на сайті тощо.
Цей вид маркетингу полягає в проведенні спільних заходів - виставки, онлайн або офлайн семінари, майстер-класи, конференції, фестивалі. Така співпраця дає змогу залучити не лише клієнтів, а й пресу, блогерів, створити ажіотаж навколо брендів, попит на їхню продукцію.
Компанії укладають співпрацю, щоб провести спільні маркетингові заходи. Наприклад, ресторан і кінотеатр можуть об'єднатися, запропонувати знижки на вечерю і кіносеанс.
Компанії можуть розробити програми, які дають змогу клієнтам накопичувати бонуси або знижки під час купівлі у різних партнерів. Яскравий приклад такої співпраці - авіакомпанія і готель.
Кобрендинг - об'єднання компаній для створення нового продукту / послуги. До такої колаборації часто вдаються бренди, які виготовляють одяг, косметику, парфуми.
Контент-маркетинг має на увазі під собою ситуації, коли партнери рекламують один одного на своїх сайтах, у соцмережах тощо. З цією метою вони можуть публікувати статті, яку їм надав партнер, згадувати сторінку бренду у своїх соцмережах тощо. Тому при створенні інтернет-магазину важливо враховувати цей момент, додати можливість вставляти рекламу/товар партнерів.
Щоб ефективно реалізувати стратегії крос-маркетингу, використовують різні інструменти та методи, серед яких:
Ефективне використання цих інструментів дає змогу компаніям створювати взаємозв'язки між різними продуктами і послугами. Це сприяє підвищенню продажів, зміцнює відносини з клієнтами, надаючи їм актуальні пропозиції та задовольняючи потреби.
Якщо шукайте фахівців, які допоможуть ефективно розробити і впровадити інструменти крос-маркетингу, зверніться в IT-компанію MEGASITE. Наша веб-студія в Києві розробляє веб-сайти з нуля, а також займається SEO просуванням сайтів і просуванням через контекстну рекламу. Ми підключаємо CRM, максимально адаптовану для вашого бізнесу.
Зверніться в компанію MEGASITE - і ми допоможемо розробити ефективну крос-маркетингову стратегію, яка популяризує ваш бренд!