Що таке крос-маркетинг для інтернет-магазинів

Павло Бойченко
Павло Бойченко
SEO-спеціаліст
16 лис 2023
323 просмотра
5/ 5  (1)
Що таке крос-маркетинг для інтернет-магазинів

Найімовірніше, ви не раз стикалися з ситуацією, коли під час купівлі одного товару (наприклад, комп'ютера) вам пропонували замовити супутній товар (мишу, клавіатуру) за акційною ціною. Причому товар належав зовсім іншій компанії. Це і є крос-маркетинг, коли бізнес об'єднується, щоб залучити нових клієнтів, закріпити позиції на ринку.

Навіть якщо покупець не планував брати цей товар, знижка настільки вигідна, що він у підсумку купує. Якщо продукт сподобався - у вас новий клієнт, який може залучити додаткову ЦА, розповівши про цікаву покупку.

Що таке крос-маркетинг

Крос-маркетинг (крос-промо) - ефективний метод просування продукту на ринку. Його суть у тому, щоб споживачі одного бренду стали також клієнтами іншого. При цьому кожен бізнес має свій інтерес. Одні компанії хочуть розширити клієнтську базу через партнерів, інші - зробити бренд впізнаваним. Щоб уникнути конкуренції, угоду зазвичай укладають із компаніями, які працюють у суміжному сегменті.

У чому користь крос-маркетингу для бізнесу:

  • дає можливість встановити міцні відносини з іншими компаніями, які працюють у суміжному сегменті;
  • знижує витрати на рекламу;
  • пропонує клієнтам ширший асортимент, що згодом стимулює їх повернутися в магазин;
  • позитивно впливає на репутацію бренду при співпраці з відомими компаніями;
  • дає додатковий недорогий канал просування.

Серед недоліків крос-маркетингу можна виділити необхідність постійно узгоджувати свої дії з партнером, а також можливий конфлікт інтересів, якщо інша компанія випускає схожий продукт. Крім того, співпраця може вдарити по репутації бренду, якщо партнер потрапить у репутаційний скандал.

Крос маркетинг для інтернет-магазину

Як обрати бізнес-партнера

Щоб крос-маркетинг спрацював, важливо правильно підібрати партнера. Для цього рекомендуємо виконати такі кроки:

  1. Визначте цілі колаборації - поліпшити впізнаваність бренду, домогтися збільшення продажів, отримати ліди (дані нових потенційних клієнтів). Обміркуйте, чого не вистачає вашому бізнесу, що вам дасть нова співпраця.
  2. Дізнайтеся своїх покупців - визначте, ким є ваші клієнти: вік, робота, захоплення. Зробити це можна за допомогою анкет, інтерв'ю, опитувань тощо. Отримані дані допоможуть визначити, який товар їм дійсно цікавий, з ким співпрацювати.
  3. Переконайтеся, що потенційний партнер поділяє ваші ідеї, а його клієнтам потрібен ваш продукт.

Важливо не тільки знайти партнера, а й зацікавити його у співпраці, тому потрібно ретельно обміркувати ділову пропозицію. Під час укладення контракту важливо скласти детальний договір, де будуть вказані всі нюанси колаборації, щоб уникнути претензій.

Різновиди крос-маркетингу

Крос-реклама може бути реалізована в різних формах, залежно від конкретних потреб компанії та характеристик конкретної ніші. Також потрібно знати, як працює крос-маркетинг у тій чи іншій ситуації.

Партнерський маркетинг

Бізнес пропонує і рекламує товари один одного на певних умовах: відсоток з продажу, плата за кожен клік на сайті тощо.

Івент-маркетинг

Цей вид маркетингу полягає в проведенні спільних заходів - виставки, онлайн або офлайн семінари, майстер-класи, конференції, фестивалі. Така співпраця дає змогу залучити не лише клієнтів, а й пресу, блогерів, створити ажіотаж навколо брендів, попит на їхню продукцію.

Крос-акції

Компанії укладають співпрацю, щоб провести спільні маркетингові заходи. Наприклад, ресторан і кінотеатр можуть об'єднатися, запропонувати знижки на вечерю і кіносеанс.

Партнерські програми лояльності

Компанії можуть розробити програми, які дають змогу клієнтам накопичувати бонуси або знижки під час купівлі у різних партнерів. Яскравий приклад такої співпраці - авіакомпанія і готель.

Кобрендинг

Кобрендинг - об'єднання компаній для створення нового продукту / послуги. До такої колаборації часто вдаються бренди, які виготовляють одяг, косметику, парфуми.

Контент-маркетинг

Контент-маркетинг має на увазі під собою ситуації, коли партнери рекламують один одного на своїх сайтах, у соцмережах тощо. З цією метою вони можуть публікувати статті, яку їм надав партнер, згадувати сторінку бренду у своїх соцмережах тощо. Тому при створенні інтернет-магазину важливо враховувати цей момент, додати можливість вставляти рекламу/товар партнерів.

Інструменти крос-маркетингу

Щоб ефективно реалізувати стратегії крос-маркетингу, використовують різні інструменти та методи, серед яких:

  • аналіз конкурентів, ЦА, сегментації ринку - допомагає визначити, які продукти/послуги користуються попитом, як їх пов'язати між собою, кого можуть зацікавити;
  • веб-сайти, розробка інтернет магазину (eCommerce) - можна легко з'єднати товари партнерів, якщо при перегляді одного продукту рекламувати інший;
  • канали комунікації - email, соцмережі, застосунки для смартфонів, SMS-розсилки тощо. Через ці канали можна повідомити цільову аудиторію про товар партнерів. Для цього також зручно використовувати контекстну рекламу в Google;
  • CRM (систему управління взаємовідносинами з клієнтами) - програма, яка допомагає ефективно відстежувати угоди, заводити ліди, визначити, звідки прийшов клієнт, який товар користується попитом, працювати з email і СМС-розсилкою тощо;
  • аналіз результатів - необхідно постійно відстежувати результати крос-маркетингових дій, щоб зрозуміти ефективність реклами, вчасно вносити корективи. Для цього потрібно аналізувати дані про продажі, активність клієнтів, конверсію сайту тощо.

Ефективне використання цих інструментів дає змогу компаніям створювати взаємозв'язки між різними продуктами і послугами. Це сприяє підвищенню продажів, зміцнює відносини з клієнтами, надаючи їм актуальні пропозиції та задовольняючи потреби.

Якщо шукайте фахівців, які допоможуть ефективно розробити і впровадити інструменти крос-маркетингу, зверніться в IT-компанію MEGASITE. Наша веб-студія в Києві розробляє веб-сайти з нуля, а також займається SEO просуванням сайтів і просуванням через контекстну рекламу. Ми підключаємо CRM, максимально адаптовану для вашого бізнесу.

Зверніться в компанію MEGASITE - і ми допоможемо розробити ефективну крос-маркетингову стратегію, яка популяризує ваш бренд!

Давайте обговоримо
Ваш проект
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Коментар
error
Послуга
error
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
error
Страница
Або залиште заявку
Ми зв'яжемося з Вами найближчим часом
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Ваш E-mail
error
Онлайн прорахунок