Голосовий пошук і SEO: підготуйте сайт під «Окей, Google»

Павло Бойченко
Павло Бойченко
SEO-спеціаліст
23 лип 2025
40 просмотров
5.00/ 5  (1)
Голосовий пошук і SEO: підготуйте сайт під «Окей, Google»

«Окей, Google, де тут найближча кав'ярня?» — таке питання вголос задають частіше, ніж набирають вручну. Пошук за допомогою голосу, особливо серед власників смартфонів, впевнено витісняє звичне текстове введення. Люди шукають швидко, на ходу і без рук — і чекають від пошукової системи точної відповіді. Для бізнесу це означає одне: час адаптувати сайт під новий формат спілкування. Як підготувати сайт до нової реальності, читайте далі в цій статті.

Скільки людей використовують голосовий пошук

Перш ніж адаптувати сайт під голосовий пошук, важливо зрозуміти, наскільки активно він використовується і ким саме.

Голосовий пошук у 2025 році — тренд сезону, оскільки його використовує 20,5% користувачів інтернету, і ці цифри неухильно зростають. Лідером за кількістю озвучених запитів залишаються смартфони, на які припадає 56% усіх пошукових сесій.

Популярні голосові помічники

Зростання використання голосових асистентів також зростає — до їхніх послуг вдаються користувачі 8,4 млрд пристроїв, які надають таку можливість. Найактивнішими є міленіали — 34%, при цьому покоління Z не сильно від них відстає. Такі тенденції voice search, як поєднання голосового пошуку з AI-функціями і розвиток розумних колонок, лише прискорюють їхню популярність.

У 2025 році найпопулярнішими віртуальними помічниками є:

  • Google Assistant — 92,4 млн користувачів;
  • Siri — 87,0 млн;
  • Alexa — 77,6 млн.

Популярні голосові помічники (Google Assistant, Siri, Alexa) завоювали популярність за рахунок:

  • просунутого розпізнавання мови і природного аналізу мови;
  • глибокої інтеграції в роботу різних пристроїв і сервісів;
  • підтримки сторонніх додатків;
  • можливості використовувати для повсякденних потреб (напр., увімкнути музику, не відволікаючись від інших справ).

При розробці сайту особливу увагу слід приділити Google Assistant. Як найпопулярніший віртуальний помічник у світі, він безпосередньо впливає на те, як користувачі знаходять інформацію голосом через Google Search.

Особливості SEO для голосових запитів

Перехід до голосового пошуку змінює не тільки шляхи взаємодії з сайтом, але і логіку підбору ключових словосполучень і окремих слів. Асистенти перш за все:

  • орієнтуються на природну мову;
  • враховують контекст, інтонацію і наміри користувача.

З цих причин класичні прийоми SEO треба поєднувати з новими практиками.

Голосовий пошук «Окей, Google» і SEO - як це поєднати?

Long-tail і розмовний стиль

Long-tail перекладається з англійської як «довгий хвіст». Це термін в SEO і маркетингу, який позначає довгі ключові фрази для SEO, що складаються з 3-6 і більше слів. Їх особливість у тому, що вони відображають повні запитання користувача, які починаються зі слів типу «скільки», «як», «коли».

Це означає, що замість коротко сформульованих словосполучень, потрібно адаптувати контент під SEO для розмовних запитів. Для цього треба враховувати, як і що запитують через голосовий пошук — і додавати підзаголовки та абзаци з природними формулюваннями.

Як писати для голосового пошуку:

  • використовуйте прості, але ємні речення;
  • повторюйте ключові питання на початку абзаців;
  • давайте розгорнуті відповіді відразу після них.

Така оптимізація під довгі ключові слова сприяє тому, що асистент без затримок вибере ваш контент.

FAQ-структура і схема

Коли користувач розмовляє з асистентом, діалог ведеться в стилі «питання-відповідь». Це треба враховувати і зробити на кожній сторінці FAQ-блок. Це дозволить користувачеві швидко знаходити відповіді на свої питання, а асистентам точніше інтерпретувати контент.

Як додати блок «Питання-відповідь», щоб він був максимально ефективним:

  • мікророзмітка для FAQ повинна бути на кожній сторінці;
  • формулюйте питання в розмовному стилі;
  • давайте чіткі та розгорнуті відповіді відразу після питання;
  • оновлюйте блок регулярно, орієнтуючись на реальні запити користувачів;
  • використовуйте структуровані дані для голосового пошуку, щоб асистентам було простіше знаходити ваші відповіді. Чим точніша і зрозуміліша інформація, тим вищі шанси, що асистент вибере саме ваш контент для озвучування.

При правильному налаштуванні FAQ-блоку поліпшення видимості в голосовому пошуку ви помітите швидко. Сайт все частіше буде з'являтися у відповідях асистентів і займе більш високі позиції у видачі.

Технічні кроки: mobile, speed, schema

Голосовий пошук і мобільна оптимізація тісно пов'язані: більшість запитів здійснюється зі смартфонів. Тому, щоб сайт відповідав вимогам пошуку, зверніть увагу на три ключові аспекти:

  • Mobile — адаптивна версія для голосового SEO, зручна навігація і коректне відображення контенту на смартфонах і планшетах;
  • Speed — швидкість завантаження сайту для voice search повинна бути високою, щоб асистенти могли віддавати відповіді без затримок;
  • Schema — структуровані дані допомагають пошуковим системам і асистентам правильно інтерпретувати вміст сторінок і видавати точні відповіді.

Технічна оптимізація під голосовий пошук поліпшить видимість сайту, оскільки голосові асистенти віддають пріоритет швидким, мобільним і правильно розміченим сторінкам.

Інструменти аналізу і тестування

Щоб забезпечити високу ефективність мовного SEO, важливо не тільки правильно налаштувати сайт, але і регулярно проводити тестування голосових фраз і відстежувати результати. Як перевірити оптимізацію під voice search:

  • Google Search Console, Google Analytics — інструменти для аналізу голосового SEO відстежують трафік за запитами і допомагають дізнатися, які сторінки отримують покази у видачі;
  • SEMrush Voice Search Sensor — аналізує динаміку запитів, введених вголос, в різних регіонах і нішах;
  • SEMrush Keyword Magic Tool — аналіз ключів для голосових запитів, допомагає зібрати список, оцінити їх частотність;
  • Rich Results Test, Schema Markup Validator — інструменти для аналізу FAQ блоків, які допоможуть переконатися, що ваш розділ «Питання-відповідь» розмічений коректно і готовий до віртуальних асистентів.

Щоб детальніше дізнатися, як адаптувати сайт під голосовий пошук, зверніться до фахівців Megasite. Ми займаємося розробкою та СЕО просуванням сайтів в Україні більше 10 років і за доступною ціною впроваджуємо рішення, які працюють і приносять бізнесу результат. Голосовий пошук — це вже не тренд, а реальність, і ми допоможемо вам бути в ній першими!

Давайте обговоримо
Ваш проект
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Коментар
error
Послуга
error
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
error
Страница
Або залиште заявку
Ми зв'яжемося з Вами найближчим часом
error
Ваше ім'я
error
Ваш телефон
error
Ваш E-mail
error
Онлайн прорахунок