Створення сайту — важливе завдання, від якого залежить успіх бізнесу. І перше питання, з якого все починається: кому довірити це завдання — IT-компанії чи фрілансеру? У кожного варіанту свої плюси, мінуси та підводні камені, про які ми і поговоримо в цій статті.
Чому важливо вибрати «правильного» підрядника
Якщо ви заздалегідь не розберетеся, як вибрати підрядника на сайт, можете помилитися, і замість ефективного онлайн-інструменту ризикуєте отримати проблемний ресурс. Серед причин, чому важливо вибрати підрядника правильно, варто виділити такі моменти:
- якість — надійний виконавець створює сайт, який стабільно працює, швидко завантажується, не зависає при оновленнях і відповідає технічним стандартам;
- дотримання термінів і бюджету — професіонали вміють грамотно планувати свою роботу, не зривають дедлайни і не збільшують вартість проекту в процесі;
- чітке розуміння завдань — хороший підрядник повністю вникає в цілі проекту, пропонує рішення, актуальні для замовника і його аудиторії;
- економія часу — з хорошим виконавцем менше правок і стресу, тому ви можете займатися своєю справою, а не виправляти чужі помилки.
Наслідки поганого вибору підрядника — затягнуте виконання проекту або навіть його нескладання, конфлікти, постійні переробки, втрачені гроші. Також замовники часто стикаються з ситуацією, коли сайт не можна масштабувати далі без повної переробки.
Агентство проти фрілансера — плюси і мінуси
Щоб зрозуміти, кого краще найняти для розробки сайту в Києві та інших містах України — IT-компанію або фрілансера, перш за все їх треба порівняти за такими основними параметрами.
Вартість і терміни
«Агентство або фрілансер — ціна сайту?» — питання бюджету хвилює кожного замовника. Але відповідь не зовсім однозначна:
- фрілансер може запропонувати нижчі ціни, але ви отримаєте прості рішення, оскільки 1 людина не в змозі замінити цілу команду, кожен член якої є фахівцем у своїй галузі;
- вартість послуг агентства вища, але ви отримуєте комплексний підхід. Робота над сайтом під ключ буде розподілена між членами команди, кожен з яких для її реалізації задіє всі свої знання.
Таким чином, відповідаючи на питання, скільки коштує сайт у фрілансера і в агентства, слід розуміти, що це не просто порівняння цінників, а зіставлення якості, надійності та обсягу роботи.
Якщо говорити про терміни в агентства і у фрілансера, то все залежить від складності проекту і підходу до роботи. Фрілансери можуть швидше виконати невеликі проекти, оскільки їм не потрібно узгоджувати завдання з іншими членами команди. Агентства зазвичай встановлюють чіткі дедлайни і контролюють етапи виконання, що робить терміни більш передбачуваними.
Команда та експертиза
Досвід фрілансера-розробника та веб-компанії відрізняється масштабом. Експертиза агентства у веб-розробці виражається в:
- системній роботі;
- залученні до проекту вузьких фахівців;
- накопиченому досвіді в різних нішах;
- здатності вирішувати комплексні завдання.
Сильна сторона фрілансера — гнучкість, оперативність і особистий підхід. Однак при реалізації складних завдань йому може не вистачити ресурсів, часу або компетенцій.

На що звертати увагу при виборі
Вибираючи розробника, орієнтуйтеся не тільки на обіцянки, але і на підтверджені результати, структурований підхід і рівень відповідальності. Особливу увагу приділіть таким моментам:
- портфоліо розробника сайту: ознайомтеся з попередніми проектами. Вивчіть дизайн, структуру, функціональність, а також відповідність цілям клієнта;
- приклади сайтів агентства з різних тематик — від лендінгів до складних e‑commerce рішень. Важливо подивитися, як вони вирішують завдання клієнтів з вашої або суміжних областей;
- кращі кейси фрілансерів, які зазвичай публікують найвдаліші проекти у вигляді коротких описів з результатами та відгуками;
- договір на розробку сайту: уточніть, чи пропонує підрядник офіційний контракт, де будуть вказані обсяг робіт, терміни, вартість, етапи оплати та умови співпраці. Для IT-компанії це звичайна практика, і вони дають юридичні гарантії агентства. А ось фрілансери можуть працювати і без контракту. У договорі повинні бути вказані обсяг робіт, терміни, вартість, етапи оплати та умови співпраці.
Пам'ятайте, чим ретельніше ви перевірите виконавця на старті, тим і надійніший результат.
Які питання задати на старті
Перш ніж укласти договір, слід задати такі загальні питання підряднику перед розробкою сайту:
- Як зв'язатися з попередніми замовниками, щоб почути їхню думку про вашу роботу?
- Як ви організовуєте процес роботи над проектом, починаючи від збору вимог до запуску?
- На які етапи розробки ви розбили проект, коли саме плануєте завершити кожен з них?
- Які інструменти та технології використовуєте?
Що запитати у фрілансера:
- Скільки проектів аналогічної тематики ви вже реалізували і де можна подивитися приклади?
- Як ви оцінюєте коригування в процесі: чи входять вони у вартість або оплачуються окремо?
- Чи укладаєте ви договір?
- Як ви гарантуєте своєчасне завершення проекту?
Які питання задати агентству:
- Хто буде вашою основною контактною особою і як організована комунікація всередині команди?
- Досвід і кейси співробітників, які будуть працювати над проектом?
- Які гарантії ви даєте щодо термінів і результатів, як вони відображені в договорі, чи передбачені штрафи і в яких випадках вони не застосовуються при простроченні?
Чіткі питання на старті допоможуть не тільки вибрати надійного виконавця, але і вибудувати прозорий і ефективний процес розробки.
Коли варто змінити підрядника
Навіть при уважному виборі виконавця не завжди вдається уникнути з ним проблем в процесі роботи. Коли міняти розробника сайту? Зверніть увагу на такі ознаки поганого підрядника:
- постійні зриви термінів;
- виконавець довго відповідає, уникає конкретики, не надає оновлень по проекту або ухиляється від відповідальності;
- низька якість роботи;
- необґрунтоване збільшення бюджету без узгодження;
- ігнорування бізнес-цілей, завдань вашого проекту;
- відмова від технічної підтримки та доопрацювань після запуску сайту.
Своєчасна зміна підрядника може зберегти ваш проект, бюджет і нерви. Головне — не боятися визнати, що обраний шлях виявився неправильним, і знайти веб-студію в Києві або в інших містах України, готову довести роботу до результату.